خواص کیوی طلایی

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۲:۴۳:۲۹

کیوی زرد خواص کیوی زرد کیوی طلایی

فواید کیوی زرد

با وجود اینکه کیوی سبز و کیوی طلایی شباهت های زیادی بهم دارند اما از نظر ویتامین ها و مواد معدنی تفاوت های جزیی بین آن ها وجود دارد.

ویتامین ث
مفقدار ویتامین ث موجود در کیوی بیش از هر میوه ی دیگری است. یک پیمانه کیوی سبز حدود 170 میلی گرم ویتایمن ث دارد اما کیوی طلایی یا زرد منبع بهتری برای ویتامین ث است چون هر پیمانه کیوی طلایی حدود 200 میلی گرم ویتامین ث دارد.
نه تنها ویتامین ث برای سلامت پوست ، دندان ها و استخوان ها ضروری است بلکه یک آنتی اکسیدان بسیار قوی نیز هست.

ویتامین ای
کیوی منبع خوبی از ویتامین E است ، یک ماده مغذی محلول در چربی که آنتی اکسیدان است و عملکرد مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد.
از آنجا که مواد غذایی دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین E معمولاً کالری زیاد ی دارند، کیوی که میوه ای کم چرب و کم کالری محسوب میشود، یک منبع غیرمعمول برای ویتامین ای است.
یک پیمانه کیوی سبز یا طلایی حدود 13 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین E بدن را تآمین میکند.

پتاسیم
کیوی سبز و طلایی منابع خوبی برای پتاسیم هستند ،الکترولیتی که نقش مهمی در عملکرد اعصاب ، ماهیچه ها و قلب دارد و در مقابل فشار خون بالا از شما محافظت میکند.
کیوی در رژیم غذایی شما می تواند تآمین پتاسیم مورد نیاز بدنتان کمک کند ، به طور متوسط ​​575 میلی گرم پتاسیم را از یک پیمانه کیوی خرد شده میتوانید دریافت کنید.

فیبر خوراکی
یک رژیم غذایی سرشار از فیبر با حرکات منظم روده ، سطح کلسترول طبیعی و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط است.
اگرچه هر دو نوع کیوی مقادیر قابل توجهی فیبر را به ویژه هنگامی که پوست کیوی را مصرف کنید ، فراهم می کنند ،اما کیوی های سبز منبع بهتری برای فیبر هستند.
یک پیمانه کیوی سبز خرد شده 5.4 گرم فیبر ، یا 22 درصد از مقدار توصیه شده روزانه و یک پیمانه کیوی زرد که دانه های کمتری دارد و پوستش به نسبت نرم تر است ،در هر وعده حدود 3/7 گرم فیبرمورد نیاز بدن را تأمین می کند.